Kur duhet t? konsultoni mjek apo dikend tjeter ?
?do bised? p?r ?do gj? p.sh. p?r probleme ne shkoll, p?r ndoj? problem jasht? shkolle, per konflikte familjare, p?r vet?vrasje dhe ?do gj? qe ju mundon nuk duhet t? injorohet. Kjo ?sht? shkak q? menj?her? t? drejtoheni te mjeku juaj apo shoku me I ngusht I juaji. Konsultohuni me mjekun apo personin qe I besoni me se shumti ?do her? kur mendoni q? ju nevojitet sugjerim apo ndihm?.
P?rse adoloshent?t bien n? m?sime dhe si mund t?i ndihmojm? ata?
Shum? adoleshent? mund t? ken? rezultate t? ulta n? shkoll?. Kjo performanc? mund t? zgjas? disa jav?, muaj ose mund t? shpjer? deri n? humbje t? vitit shkollor. Disa mund ta kap?rcejn? m? leht? k?t? periudh? me pak ndihm? nga prind?rit apo m?suesit, t? tjer?t mund t? ken? nevoj? p?r nj? trajtim m? t? specializuar. Disa mund t? ken? patur mbar?vajte t? dob?t q? n? shkoll?n fillore, tek t? tjer?t k?to probleme kan? nisur m? von?, ve?an?risht n? kalimin nga klasa e kat?rt n? t? pest?n ose nga klasa e tet? n? vitin e par?. R?nia n? m?sime nuk n?nkupton vet?m rezultate t? ulta por edhe disa ndryshime t? tjera.
Cilat jan? treguesit e nj? adoleshenti me rezulate t? dobta n? m?sime?
Probleme n? p?rq?ndrimin e v?mendjes: N? nivelin e p?rq?ndrimit t? tyre ndodhin disa ndryshime: e kan? t? v?shtir? t? p?rqendrohen n? aktivitete t? ndryshme p.sh n? biseda, n? lexim ose detyra t? tjera?Paaft?sia p?r t'u p?rq?ndruar mund t? shoq?rohet me reagime emocionale t? pap?rshtatshme t? cilat shpesh mund t? shfaqen n? form?n e agresivitetit.Rezultate t? ulta n? m?sime: Rezultatet e tyre bien ndjesh?m. R?nia mund t? jet? graduale ose e menj?hershme, mund t? ndodh? m? shpesh n? l?nd?n q? ai ka v?shtir?si ose n? t? gjitha l?nd?t.Mungesat: Nx?n?si nis? t? b?j? mungesa pas s? cilave nuk q?ndrojn? ar?sye t? forta. Vet? ai nuk ?sht? n? gjendje t? shpjegoj? refuzimin e or?ve t? m?simit, premton se kjo sjellje nuk do t? p?rs?ritet m?. Nd?rkoh? cikli refuzim-justifikim ?sht? vendosur dhe adoleshenti e ka t? v?shtir? t? dal?.Probleme n? sjellje: K?to probleme mund t? c?nojn? marr?dh?nien e tij me m?suesin ose me nx?n?s t? tjer?. Shpesh her? reagimi i m?suesit ndaj tyre mund t? shpjer? n? keq?sim t? gjendjes. M?suesi e sheh nd?shkimin si mjetin m? t? mir? p?r "korrigjimin" e sjelljes s? pap?rshtatshme. Kjo form? "trajtimi" nxit acarim dhe rebelim tek nx?n?si duke rritur me tej prirjen e nx?n?sit p?r l?nien e or?ve t? m?simit. Marr?dh?niet problematike me m?suesin ose me nx?n?s t? tjer? ndikojn? n? raportin e nx?n?sit me shkoll?n duke e b?r? q? ta shoh shkoll?n si institucion nisur nga prizmi i k?tyre marr?dh?nieve. Nj? klim? e pap?rshtatshme brenda klas?s nuk favoriozon kap?rcimin e problemeve n? sjellje.Zbehja e marr?dh?nieve: Nx?n?si q?ndron larg aktiviteteve t? cilat dikur paraqisnin interes p?r t?. Ai humbet interes edhe ndaj l?nd?ve t? tilla si muzik? apo fiskultur? t? cilat nuk k?rkojn? shum? angazhim p?r dhe jan? relativisht m? t? lehta n? raport me l?nd? t? tjera.Mungesa e q?llimeve: K?ta nx?n?s jan? t? paqart? p?r d?shirat dhe planet e tyre: mund t? marr?sh p?rgjigje t? ndryshme p?r t? nj?jt?n gj?. Konfuzioni i q?llimeve krijon shpesh v?shtir?si n? marr?dh?nie me prind?rit t? cil?t pyetjen "?far? do t? b?hesh" e kan? gati n? ?do moment.Mungesa e besimit: Nj? nx?n?s q? d?shton vazhdimisht krijon bindjen se situata ?sht? jasht? kontrollit, se asgj? nuk varet m? prej tij. Ai krijon pritshm?ri t? tipit "n?se zysha do mund t? marr? nj? not? t? mir?". Nota e mir? nuk shihet si di?ka e lidhur me p?rpjekjet e tij por me q?ndrimin e t? tjer?ve ndaj tij. Problemi merr t? tjera p?rmasa n?se nx?n?si p?rshtat t? nj?jt?n prirje edhe ndaj marr?dh?nieve apo aktiviteteve jasht?shkollore.
Si mund t? ndihmosh shokun t?nd p?r p?rmir?simin e notave?
N? k?t? periudh? pushteti i I shokut apo prindit zbehet: ndaj k?shillave ai shpesh mund t? reagoj? me shprehjet tipike: ti nuk e di, kan? ndryshuar koh?t, s'jam si ty. Fillimisht "predikimet" p?r p?rmir?sim e notave mund t? hasni n? rezistenc?. Dhe ?sht? normale q? adoleshenti t? refuzoj?. Notat nuk mund t? ndreqen sot p?r nes?r. Duhet koh?. Adoleshenti duhet t? bindet p?r r?nd?sin? e notave t? mira dhe respektimin e rregullave n? shkoll? dhe m? pas t'i reflektoj? k?to bindje n? sjellje. Nuk duhet harruar q? durimi ?sht? kusht p?r dh?nien e ndihm?s.
Pjes?marrje n? aktivitete shkollore
Inkurajimi i adoleshnt?ve p?r t? marr? pjes? n? aktivitete t? cilat organizohen nga shkolla. Kjo pjes?marrje do t'i jepte mund?si adoleshentit p?r t? rivendosur lidhjet me shkoll?n dhe p?r t? mos e par? shkoll?n vet?m si vend "detyrash dhe rregullash" por edhe si institucionin q? krijon mund?si p?r arg?tim. Sigurisht shkolla shqiptare nuk ofron shum? mund?si n? k?t? drejtim, megjithat? vihet re nj? prirje positive e cila n? t? ardhmen n?n ndikimin e prind?rve, m?sues?ve dhe nx?n?sve mund t? zhvillohet m? tej.